Self-Service-Technologies

Companies increasingly replace the services generated in personal customer contact with Self Service Technologies (SST). Services are being generated by the customers themselves instead of employees. Whether customers actually use the offered SST depends on various factors. An essential factor in SST use is perceived control, i.e. the way how the customer regards his control and influence in the use of SST.

Research objectives:

  • Identification of factors influencing the use of SST
  • Comparison of the impact of different SST

Publications

Gnädinger, Susan (2012). Der Einfluss von Control auf die Nutzung von Self-Service-Technologien (Unpublished). (Dissertation, Universität Bern, WISO, Wirtschaftsinformatik, Informationsmanagement)

Gnädinger, Susan (2011). Beherrschen Kunden Self-Services? Der Einfluss von Control in der Nutzung von Self-Service-Technologien. In: Bernstein, Abraham; Schwabe, Gerhard (eds.) Proceedings der 10. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik.

Gnädinger, Susan (2011). Beherrschen Kunden Self-Services? Der Einfluss von Control in der Nutzung von Self-Service-Technologien (SST) (Unpublished). In: 10. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik. Zürich. 16.-18.02.2011.

Gnädinger, Susan (2011). Self-Service-Technologien (SST): Literaturreview (Arbeitsbericht 238). Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Bern

Gnädinger, Susan (2011). Self-Service-Technologien (SST): Forschungsergebnisse (Arbeitsbericht 239). Institut für Wirtschaftsinformatik, Universität Bern